Els Guiamets commemora el 8 de març amb una setmana plena d’activitats

24/02/2020

Els Guiamets commemora el 8 de març amb una setmana plena d’activitats

L’Ajuntament dels Guiamets ha organitzat tota una sèrie d’actes per commemorar el Dia Internacional de la Dona Treballadora, el 8 de març. Des del proper divendres 28 de febrer i fins al 8 de març hi haurà xerrades, exposcions, cinema, caminades, teatre, entre d’altres activitats. Ja fa cinc anys que el consistori intenta dotar de contingut una data que, en ocasions, en els municipis més petits passa desapercebuda.

Així doncs, les activitats relacionades amb el 8 de març als Guiamets començaran aquest divendres 28 de febrer amb la xerrada “Les dones del moviment republicà irlandès”, a càrrec de Mireia Ros, llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració. La conferència es basa en la tesi doctoral de Ros i gira al voltant de la importància i el paper que van jugar les dones dins del moviment republicà a Irlanda.

La guiametana Neus Català, lluitadora incansable pels drets i les llibertats, també els de les dones, és la protagonista d’una exposició de la pintora Vicky Roldán. “La resiliència de Neus Català” intenta expressar a través de la pintura les emocions i els sentiments que va provocar en l’autora la lectura del llibre “Un cel de plom” de Carme Martí, la vida novel·lada de Neus Català i la seva lluita per la memòria històrica. L’exposició és podrà veure del 6 al 8 de març al Casal de l’Olivera. La inauguració de la mostra comptarà amb la presència de l’artista i de l’autora de la novel·la.

Els actes de la Setmana de la dona treballadora continuaran el dia 7 de març amb la representació de l’obra de teatre W.I.T.C.H de la companyia Les fugitives. W.I.T.C.H. és una obra basada en un grup feminista que va existir a finals dels anys 60 a Nova York anomenat Women’s International Terrorist Conspiracy from Hell, i conegut per les seves sigles: W.I.T.C.H. L’organització va fer la seva primera aparició pública el 31 d’octubre del 1968. Es manifestaven vestides de bruixes, de color negre, amb faldilles llargues, escombres i barrets, i feien conjurs per reclamar la igualtat social i econòmica de la dona. La seva trajectòria va ser curta, però els seus missatges i les seves accions de teatre de guerrilla han perdurat fins a dia d’avui.

El diumenge 8 de març l’Associació de dones dels Guiamets ha organitzat una caminada pel terme municipal que acabarà amb un vermut popular a la plaça de l’Església. A les 19 h i davant de l’Ajuntament tindrà lloc la concentració i lectura del manifest del 8 de març. A continuació al cafè de l’Ateneu es projectarà la pel·lícula “Mujercitas”.

Tots els actes previstos en el marc de la setmana de la dona treballadora han estat organitzats per l’Ajuntament dels Guiamets en col·laboració amb l’Associació de dones dels Guiamets i Guiametans per l’Ateneu.